פינוי בינוי בצפון

  • by

האזור הצפוני של מדינת ישראל הולך ומתפתח בשנים האחרונות, אחת ההוכחות לכך היא כמות הולכת וגדלה של פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית. הפרויקטים הללו המשלבים בתוכם מספר סגנונות לחידוש התשתיות ובתי המגורים בערים השונות, אך סגנון אחד של פינוי בינוי נחשב לסגנון די פופולרי המאפשר פריסה מחודשת של שטחי הבנייה ולמרווח חדש לתושבים. פרויקטים מסוג אלו באזור הצפון אפשר למצוא גם בערים כמו עפולה, נתניה, חיפה ועוד ערים אחרות כשכמות יחידות הדיור שיתווספו לערים הללו יכולה להגיע מעל ל-20,000 יחידות דיור חדשות.

פינוי בינוי בעיר חיפה

העיר חיפה נחשבת לאחת הערים הגדולות באזור צפון הארץ, ובהתאם לגדולה ולכמות התושבים שעומדת מעל למאתיים וחמישים אלף בני אדם, כך כמויות הפרויקטים של התחדשות עירונית בעיר ולרבות פינוי בינוי.
בשכונות קריית אליעזר וקריית אליהו הוותיקות, מתקדמת בשנים האחרונות תוכנית רחבה של פינוי בינוי של כ-9,500 יחידות דיור חדשות! היחידות החדשות יתווספו לעוד כ-4,400 יחידות כאשר חלק לא קטן מהן אמורות להרס ולאפשר בנייה מחודשת.

בשתי השכונות אמורים להיבנות מתחמי מגורים שישלבו בנייה גבוהה ונמוכה כאחד, כך שהתושבים החודשים הוותיקים של השכונות יוכלו להנות לא רק מאזורי מסחר חדשים אלא גם מדירות מהן אפשר יהיה לצפות לנוף הים וגם מדירות קרקע. יחד עם פרויקטים לשכונות קריית אליעזר וקריית אליהו, בעיר חיפה ישנם עוד כמה מוקדים מרכזיים של פינוי בינוי כמו בשכונת קריית חיים המערבית ובמתחם רוטשילד שבקריית אליעזר.

פינוי בינוי עפולה

העיר עפולה עתידה להנות בשנים משינוי באחת מהשכונות הוותיקות בעיר וכל זאת בעזרת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. השכונה שעתידה לשנות את צורתה לחלוטין היא שכונות גבעת המורה, בה אמורים להיבנות בניינים מותאמים למאה הנוכחית, יחד עם ממ"דים לכל דירה, מעליות מונגשות ואפילו מיגון מפני רעידות אדמה. אל תהליך התכנון יתלוו אנשי מקצוע מטעם המדינה, החל מאדריכלים, שמאיים, יועצים חברתיים וכמובן מודדים ויועצי תשתיות ותנועה.

פינוי בינוי בנתניה

בדומה לערים אחרות בצפון גם העיר נתניה זוכה להתפתחות וצמיחה, כאשר שכונות כמו זלמן שניאור, קריית נורדאו ושכונת נאות שקד אמורות להוסיף עוד כ-3,000 יחידות דיור חדשות. הפרויקטים אמורים להוסיף לא רק יחידות דיור חדשות, אלא גם להכיל מגוון של דירות כמו דירות קטנות עד שטח של 63 מ"ר ובין היתר גם מבני ציבור, שטחים ציבוריים ושטחי מסחר שיספקו לתושבים גם מקומות תעסוקה חדשים.

למידע נוסף https://www.engelinvest.co.il/