איך להשוות בין בתי השקעות?

  • by

אנו עדים לתקופה מדהימה בה ניתן להשקיע כיום במגוון רחב של השקעות, החל ממטבעות דיגיטליים ועד לחוזים ואופציות שונות ברחבי העולם. אך מבין כל אלו ישנם השקעות שונות שבמרביתן נחשבות למקומיות כמו אגרות חוב, נכסי נדל"ן, קרנות פנסיה ועוד. מבין אותם השקעות קמו בשנים האחרונות לא מעט בתי השקעות שונים, בהם ניתן לבצע השקעות מגוונות בלא מעט מסלולים שונים ובסכומים שונים של השקעות.
אך עם ריבוי ההולך וגדל של סוגי ההשקעות שניתן להשקיע בהן, קיימים גם כן לא מעט בתי השקעות בישראל הפותחים את שעריהם למשקיעים הבאים, אבל כיצד ניתן להשוות בין אותם בתי השקעות?

מוניטין וגודל של בית ההשקעות

השוואת בתי השקעות נעשתה פופלרית כיום מכיוון שבתי השקעות הפכו להיות שכיחים בישראל, קיימים מעל ל13 בתי השקעות המעניקים שירותים פיננסים שונים ומגוונים. אבל בדיוק כמו שלכל מוצר משל נעליים יש את המוניטין של החברה המייצרת, כך הדבר גם עם בית השקעות. ישנם בתי השקעות עם מוניטין "סיכוני", כזה שהמשקיעים בבית השקעות אינם פוחדים לקחת סיכונים ולבצע השקעות עם סיכון לא קטן, ולצידם בתי השקעות הנחשבים ליותר "משפחתיים" עם ליווי אישי ויחסי אנוש מעולים. לכן מומלץ להכיר את המוניטין של בית ההשקעות שבו נרצה להשקיע, כנ"ל לגבי גודל בית ההשקעות, האם בית ההשקעות הוא בעל נכסים רבים? ומכיוון שהשקעה היא דבר אישי ייתכן ולא כל בית השקעות "קטן" יוכל להתאים עצמו אל משקיע ספציפי. עם זאת בתי השקעות גדולים יותר יכולים לעזור בהתאמת ההשקעה.

התנהלות ושווי לטווח הרחוק

לא מעט בתי השקעות נהנים מפרסומים חיובים בטווחים שונים, אפשר להיתקל בפרסומים המראים על אחוזי תשואה נאים של בתי השקעות בחלוף שלו שנים. אבל כאשר נבקש להשקיע בבית השקעות כזה או אחר, מומלץ להכיר מה עשה אותו בית השקעות לא בחלוף שלוש שנים אלא חמש שנים. נתונים אלו ילמדו לא רק על הצלחה קצרת מועד או פתיחת בית השקעות טובה, אלא גם על ניהול נכון לאורך זמן. על מנת להכיר נתון זה מומלץ גם כן את ביצועי "קרן נאמנות גמישה" מטעם אותו בית השקעות.