דרכים למניעת נשירת שיער?

  • by

1. טיפול בשיטת PRP

טיפול PRP (platelet-rich plasma) לנשירת שיער, הוא טיפול תרופתי בשלושה שלבים בו הדם נשאב, מעבדים אותו ולבסוף מזריקים אותו לקרקפת בחזרה. לא היו מספיק מחקרים כדי להוכיח אם טיפול PRP הוא יעיל למניעת נשירת שיער. עם זאת, טיפול PRP נמצא בשימוש מאז שנות השמונים. עד כה אין מחקרים שתיעדו באופן מהימן תופעות לוואי הקשורות לטיפול בשיטת ה-PRP.

2. השתלת שיער

שני ההליכים הפופולריים ביותר להשתלת שיער הם השתלת יחידת זקיקים (FUT) ומיצוי יחידת זקיקים (FUT):

השתלת יחידות זקיקים (FUT)

FUT היא שיטה מאוד פופולרית בהשתלת שיער. שם מסירים מעט עור בחלק האחורי של הקרקפת (במקום שיש שפע של שיער). ואז מכניסים את זקיקי השיער לחלק בקרקפת שבה יש נשירת שיער.

מיצוי יחידת זקיקים (FUE)

בשיטת ה-FUE זקיקי השיער מוסרים ישירות מהקרקפת ומושתלים לחלקים הקרחים של הקרקפת. משום שהשתלת שיער נחשבת כניתוח ישנם סיכונים מסוימים, כולל זיהומים וצלקות. יש אנשים שצריכים גם לעשות מספר טיפולי השתלת שיער כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

3. TCM (Traditional Chinese Medicine) – רפואה סינית מסורתית

דיקור סיני יכול לעורר צמיחה מחודשת של שיער, על ידי עידוד "זרימת צ'י" (זרימת אנרגיה) והדם לקרקפת. צמחי מרפא סיניים שימשו במשך מאות שנים כדרך לעצור את נשירת השיער. המרכיבים החשובים ברפואה הסינית המסורתית הם דיקור, טיפולים תזונתיים, מסאג'ים, ועוד הרבה.

4. שינוי באורח החיים והתזונה

תזונה לא בריאה עלולה לגרום לנשירת שיער פתאומית. כאשר הגוף לא מקבל מהתזונה את הוויטמינים, המינרלים וחומרי ההזנה האחרים שהוא זקוק להם, הוא עלול לגרום לאובדן שיער. לדוגמא, מעט מדי חלבון בתזונה עלול לפגוע בשיער בריא ולעכב את יכולתו של הגוף לבנות זקיקי שיער חדשים. לרוב תזונה לא בריאה עלולה לגרום לאובדן שיער בטווח הארוך. גורם נוסף הוא כשאנשים לא ישנים מספיק או שעות השינה שלהם לא מאוזנים.

יש הרבה מאוד דרכים למניעת נשירת שיער כמו, טיפול לייזר, להפחית לחץ בחיי היום יום, לאכול צמחים מסוימים, למרוח שמנים שונים על הקרקפת, ועוד הרבה.