עדשות חודשיות או יומיות?

  • by

רפואת העיניים כמו תחומים אחרים במדע הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות, בראש הפאר הטכנולוגי הזה עומדים בין היתר גם עדשות המגע. הפלא הטכנולוגי שהגיע אל שימוש המוני לפני קצת יותר משלושים שנים, הפך לאחד מהכלים הפופולריים בקרב הסובלים מקוצר ראייה. פופולריות זו הביאה גם לא מעט סוגים שונים של עדשות אל השוק הרחב, אך מבין שלל הסוגים, הצבעים והקטרים השונים ניצבת שאלה לא קטנה.
מה עדיף יותר? עדשות מגע חודשיות או יומיות?  השאלה הזו היא בהחלט לא פשוטה, עם זאת החלטנו לגבש קצת אומץ ולנסות לענות עליה, הנה התוצאה.

למה עדשות מגע יומיות?

את השימוש של עדשות יומיות אפשר להשוות לכמעט כל דבר חד פעמי, לטובה ולרעה בדיוק כמו שאר המוצרים השונים שהינם חד פעמיים. אבל נתחיל עם מה עדשות מגע יומיות כן עונות, ראשית על הצורך בסטריליות בתדירות גבוהה. למשל אנשים שמרבית העבודה שלהם מתבצעת בחוץ וישנו סיכוי גבוהה להידבקות של מזהמים שונים ומשקעים כאלו ואחרים, לכן עדשות מגע יומיות יכולות לענות על צורך זה.
עם זאת עדשות מגע חד יומיות לרוב אינן מגיעות אל מסנני קרנות שמש, אך הן מעולות לשימושים כמו אירועים, תחרויות ספורט ועוד מקרים לאלו המעדיפים להישאר עם המשקפיים ולהרגיש בלי ברגעים ספציפיים. שני אלמנטים שגם כן מאוד חושבים בעדשות יומיות, היא דקות שלהן והעלויות הזולות כאשר שני אלמנטים אלו עונים על הצורך במוצר זול, נוח ואמין.

למה עדשות חודשיות?

העין היא איבר מאוד רגיש ודורשת לא פעם טיפולים מתמשכים במקרים שונים, לעיתים גם מעקב ולא פעם גם סוג נורא ספציפי של עדשה כמו עדשה טורית לשם דוגמא. אבל מעבר לסוג העדשה כמו הטורית למשל, עדשות מגע חודשיות מאפשרות במרבית המקרים הרבה יותר הגנה וכיסוי מאשר עדשות מגע יומיות.
החל מקרני UVA  ו UVB וגם שימוש לזמן ארוך הרבה יותר אל מול המסך, בנוסף היכולת לטפל בהתייבשות של העין מתאפשרת על ידי סוגים שונים של עדשות חודשיות. מלבד כל אלו ישנם עדשות שאפשר לישון איתן, אך כולן מבקשות תחזוקה יום יומית ובקניית תמיסה.